Direktlänk till inlägg 4 december 2013

Dukfest i jul

Av Mari Atterhög - 4 december 2013 23:23

Så är det dags att plocka fram juldukarna ur sina gömmor. Jag är ingen dukfantast i vanliga fall, jag är för drällig för det. Och med tre barn som gärna hjälper till att drälla och kladda är vaxduk det enda som funkar.

Men små fina, färgglada juldukar lite här och var det gillar jag!

Här kommer en liten visning av några favoriter:

Den här duken var omslagspapper till en julklapp som jag fick för några år sedan. Vad det var inuti kommer jag inte ihåg, men duken kommer fram varje jul. Bra återbrukstips för att spara in på papper och så blir det två klappar i en!

Juläpplen!

Mera äpplen och sötaste fåglarna!


Ljus, hjärtan och glada nissar.


Och ser ni den här fina på en dörr så har ni kommit hem till oss!

Tydlig färgskala här, rött och grönt, sött och skönt.


Jag hakar på Retrolovers och Candys julutmaning, det här är mitt första bidrag, julpynt.

God julduk!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mari Atterhög - 5 juni 2016 10:26


Bildkurs på sommarlovet, 7-14 år.   Tycker du om att teckna och måla? Då är bildkurs på sommarlovet något för dig! Vecka 25 kommer vi att ha kurs tre heldagar. Du kan välja att gå en, två eller tre av dagarna!   Dag 1: Teckning och ma...

Av Mari Atterhög - 24 juni 2015 14:42

Så här såg det ut i ateljén idag när vi tecknade och målade fåglar! Fina tropiska fåglar! ...

Av Mari Atterhög - 23 juni 2015 15:16


Sommarkursen är i full gång med teckning, manga, färglära och akvarell! Imorgon kommer höjdpunkten, måla fåglar! ...

Av Mari Atterhög - 25 april 2015 23:56


Bildkurser för barn och ungdomar Kloka barn arrangerar bildkurser för barn och ungdomar. På kurserna har vi gott om tid för varje moment, vi använder färger, papper och penslar av hög kvalitet. Jag uppmuntrar deltagarna att utmana sig själva och ...

Av Mari Atterhög - 4 februari 2015 21:40


Bildkurs på sportlovet för dig som är 7‐12 år. Tycker du att det är roligt att teckna och måla och vill lära dig mer?  Då är bildkurs på sportlovet något för dig! Vi kommer att teckna, måla med akvarell och jobba med serieteckning/m...

Ovido - Quiz & Flashcards