Direktlänk till inlägg 23 december 2013

Fågeljul

Av Mari Atterhög - 23 december 2013 21:40

Sista utmaningen i julutmaningen från Retrolover och Candy.

Ett juldjur.

Eftersom jag inte har och inte vill ha något husdjur (till mina barns stora förtret) blir det inget julpyntat husdjur.

Däremot tycker jag ju om att titta på djur på lagom avstånd, helst fåglar. Så mitt juldjur är fåglar och i synnerhet domherren. Domherrar i alla möjliga material får gärna pryda min jul.

Domherre i porslin.

Domherre i en julkrans av nåt fjädermaterial.

Domherre i akvarell.

Domherrar från förra årets julkortsproduktion.

Och några ugglor i granen är inte heller fel.

Tack för en rolig jultävling och god jul!

Bara några timmar kvar...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mari Atterhög - 5 juni 2016 10:26


Bildkurs på sommarlovet, 7-14 år.   Tycker du om att teckna och måla? Då är bildkurs på sommarlovet något för dig! Vecka 25 kommer vi att ha kurs tre heldagar. Du kan välja att gå en, två eller tre av dagarna!   Dag 1: Teckning och ma...

Av Mari Atterhög - 24 juni 2015 14:42

Så här såg det ut i ateljén idag när vi tecknade och målade fåglar! Fina tropiska fåglar! ...

Av Mari Atterhög - 23 juni 2015 15:16


Sommarkursen är i full gång med teckning, manga, färglära och akvarell! Imorgon kommer höjdpunkten, måla fåglar! ...

Av Mari Atterhög - 25 april 2015 23:56


Bildkurser för barn och ungdomar Kloka barn arrangerar bildkurser för barn och ungdomar. På kurserna har vi gott om tid för varje moment, vi använder färger, papper och penslar av hög kvalitet. Jag uppmuntrar deltagarna att utmana sig själva och ...

Av Mari Atterhög - 4 februari 2015 21:40


Bildkurs på sportlovet för dig som är 7‐12 år. Tycker du att det är roligt att teckna och måla och vill lära dig mer?  Då är bildkurs på sportlovet något för dig! Vi kommer att teckna, måla med akvarell och jobba med serieteckning/m...

Ovido - Quiz & Flashcards