Alla inlägg under november 2014

Av Mari Atterhög - 26 november 2014 14:01


Bildkurs på jullovet, 7-14 år.

 

Tycker du om att teckna och måla? Då är bildkurs på jullovet något för dig!



Mellandagskurs, den 29, 30 och 31 december kl. 10-12

 

Dag 1: Teckning och manga, kl. 10-12  måndag 29/12

 

Dag 2: Akvarellmålning och färglära, kl. 10-12 tisdag 30/12

 

Dag 3: Måla och teckna fåglar, kl. 10-12 onsdag 31/12

 

Kursavgift: 800 kr, moms inkluderat.  Atelje Lyckebyvägen 17 i Björkhagen.

Anmälan till mari@klokabarn.com

 

Inbetalning via Bg, F-skattsedel finns.

 

För att se bilder och innehåll från tidigare kurser, klicka på bildkurser i kategorier. Titta gärna in på nya webbsidan www.klokabarn.com  eller Instagram  @klokabarn

Kontakta mig om ni har frågor eller funderingar kring kursverksamheten.

mari@klokabarn.com eller 073-362 37 57

 

 

Av Mari Atterhög - 15 november 2014 19:56

Välkomna att kika in i min ateljé på Lyckebyvägen 17 i Björkhagen.

Jag kommer att visa mina akvareller, sälja julkort, vykort, handtryckta barnkläder, fåglar och ta emot beställningar på namntavlor.

Jag kommer också informera om kommande bildkurser för barn.

Välkomna!

Av Mari Atterhög - 5 november 2014 14:39

Jag har en liten hang-up på undulater just nu. Det började i påskas med att jag köpte påsktröjor till barnen, gula med undulater på.

Och sedan eskalerade undulatmanin och under hösten har jag målat, tecknat, skissat, klippt och klistrat undulater på alla möjliga sätt. Här följer några exempel:

Akvarell och bläck, kommer att finnas i passepartout på min lilla vernissage snart.

Akvarell.

Bläck och Promarkerpennor.

Som jag kopierade, klistrade på tjockt papper och klippte ut. Nu hänger de i vardagsrummet på ett snöre.
Budgies on a string, kallar jag den.

Från en instavän fick jag ett fint motto, "budgies each day keep the doctor away". Bara att fortsätta teckna undulater alltså för att hålla sig kry.

Jag har även upptäckt krympplast och gjort undulatörhängen så klart!

Och sist men inte minst boka in det här om ni vill se mer!

Ovido - Quiz & Flashcards