Alla inlägg den 22 januari 2014

Av Mari Atterhög - 22 januari 2014 19:26

Jag impulsköpte väldans fina tapeter på Bauhaus. Det var halva priset och tre rullar kvar av den här retro och färgsprakande skönheten till tapet:

Jag norpade genast allihop.

Jag vet inte vad jag ska göra med den men det ger sig nog...

Jag blir alltid lite full i skratt när Bauhaus kommer på tal, för när min dotter var liten hade hon svårigheter med just au uttalet. Bauhaus blev "bojhojs", pausa blev "pojsa" och Paola blev "pojla". Ha ha ha!

För övrigt var/är hon ett lingvistiskt under, så därför blir det liksom ännu roligare.

En annan språklek vi roade oss med på hennes bekostnad gick till så här: pappa säger "är du pappas lilla kärnfysiker?" eller nåt annat svårt ord, och det lilla flickebarnet svarar klart och tydligt "Nej, mammas lilla kärnfysiker" och så där fortsatte det med det ena svåra ordet efter det andra. Ha ha igen!

Ovido - Quiz & Flashcards