Alla inlägg den 7 juni 2014

Av Mari Atterhög - 7 juni 2014 22:22

En av mina lite mer skrymmande samlingar är min kära samling av retro-barnvagnar. Som tur är är vi den enda barnfamiljen i vår huslänga och kan breda ut oss i barnvagnsförrådet.

Det började med den här skönheten som jag köpte i Örebro när dottern var liten.

Från tidigt 60-tal, tidstypisk dyna i orangeblommig frotté ingick. För 150 kr blev den min. På grund av platsbrist sålde jag den ändå med stor våndan. För 1500 kr.



Då köpte jag istället den här som är lite modernare, 80-tal, men ändå väldigt fin. Den använder vi dagligen, till minstingen och ibland till mellansonen och så sent som igår rullade jag hem åttaåringen från grillfesten i den.

Och för spädbarnstiden har den här varit en fröjd att rulla fram med. Härligt gung och rymlig korg, ibland skjutsade jag hem alla tre barn i den från förskolan. Och på landet fungerade liggdelen som både lekhage och säng.

Därför var det stört omöjligt för mig att motstå den här gamla Emmaljungan på grannarnas loppis igår.

Jag vet inte vem som är gladast, Frank eller jag, men kvällspromenaden blev lite extra trevlig idag!

Ovido - Quiz & Flashcards