Alla inlägg den 24 mars 2014

Av Mari Atterhög - 24 mars 2014 21:56

I lördags hände inte mycket, men ut och köpa godis skulle vi. Och då är det så turligt för mig att precis bredvid Konsum har mina söners dagiskompis pappa en utomordentligt fin retrobutik. Och dit in lyckades jag lura med sonen en liten stund.

Retrorummet heter butiken och ligger på Halmstadsvägen i Björkhagen, värt ett besök. Bodil vintage säljer fina kläder där också. Jag letade efter en vårjacka, men hittade den här!

En Mademoiselle i precis rätt gul färg! Jag provsatt och kände mig helt hemma. Det enda som fattas är en liten golvyta att ställa den på. Och kanske lite pengar...

Golvytan är dessvärre helt slut hemma hos oss. Om inte gungstolen flyttar ner i ateljén?


Apropå gult. Köksluckorna i vårt kök börjar flagna och originalfärgen tittar fram. Gissa vilken färg?

Ja, precis rätt gul färg!

Ovido - Quiz & Flashcards