Alla inlägg den 9 april 2014

Av Mari Atterhög - 9 april 2014 21:38

I går var det kroki på schemat på min kurs i illustration som jag går. Väldigt lärorikt och roligt!

Om två veckor är det redovisning av projektet vi fått i uppdrag att göra. 14 färdiga bilder inom ett tema. Temat är "The city" jag har valt att illustrera djur i staden. Djur som har anpassat sig och upptäckt att städer erbjuder goda chanser till föda.

Tamduvan, en självklar stadsfågel.

Rödräven kommer smygande när vi andra sover.

Rådjuren har upptäckt de fina planteringarna även i stadskärnan.

Kattugglor har funnit sitt paradis på Djurgården. Fina gamla ekar och mängder av feta stadsråttor på lagom flygavstånd.

Det här var några experiment, men till slut valde jag en annan teknik. Är nu klar med 7 av 14 bilder. Halvvägs.

Mer avslöjar jag inte nu.

Ovido - Quiz & Flashcards