Alla inlägg den 7 maj 2014

Av Mari Atterhög - 7 maj 2014 15:21

Nu är potäterna satta! Min heliga, lediga dag onsdag spenderade jag på kolonialisten och i ateljén. Det var inte behagligt ute med vindar från Ishavet. Men med en spade och tung lerjord höll jag mig ändå någorlunda varm. Värre var det med Magnolian som är helt frostskadad i år.

Tråkigt. Jag hoppas att det går bättre för pionen som har kommit riktigt långt.

Jag har aldrig sett den blomma eftersom vi nyligen börjat odla på lotten, men den sägs vara fantastisk!

Rabarbern tar sig och plommonträdet blommar!

Och här och var i jorden skjuter det upp sparris.

På vägen till ateljén såg jag två finfina steglitser på en balkongmatning, perfekt inspiration! Så jag satt i min nyfyndade pinnstol och ritade.

Nu ska jag gå och hämta ett barn, två är utlånade.

Och så kan väl alla hjälpas åt att be till vädergudarna om lite värme?

Ovido - Quiz & Flashcards