Alla inlägg under januari 2014

Av Mari Atterhög - 4 januari 2014 22:54

Det har inte blivit många stunder i ateljén det här jullovet. Sena kvällar med barnen, förkylning, resa och högtidsfirande har kommit emellan.

Men så igår kväll, sent, lyckades jag slita mig en stund.

Och kreativiteten flödade måste jag säga, som en uppdämd fors.

Lite fåglar, himlar och hav.

Lavering (akvarell i flera lager) på skatorna.


Skiss på två nya kompisar, med röda mössor.
Spillkråka och trana.

Strandskatan är min favorit. Det blir många sådana.

Och en lite väl dramatisk och rörig himmel, men jag var ju så uppfylld av alla ölandshimlar så det gick inte att hejda.



Ett kärt återseende.

Av Mari Atterhög - 3 januari 2014 00:24

Många fina hus har vi haft nöjet att vistas i denna nyårshelg. På gården där vi bodde finns fyra olika, vackra hus. I ett bodde vi, i ett bodde våra vänner, i ett hade vi nyårsfest och ett stod tomt.

Vi bodde i huset med grästak. Vilken lycka!

På vägen hem stannade vi och åt middag hos vännens föräldrar, och det var också ett hus utöver det vanliga. Både på utsidan och insidan. Som ett litet slott men samtidigt mysigt!

Och på väg hem bjöd Öland på en magnifik himmel igen. Som ett avsked.


Fotat i farten från bron, Kalmar skymtar i horisonten.





Av Mari Atterhög - 1 januari 2014 16:11

Vi har firat nyår med pompa och ståt, i huset som barnen kallar slottet.

Och imorse fick jag födelsedagssång och trettiofyra hurra till frukost.





Och nu blir det spel i spelrummet.

Gott nytt år önskar jag er alla!

Ovido - Quiz & Flashcards