Alla inlägg den 18 februari 2014

Av Mari Atterhög - 18 februari 2014 21:32

Igår var det kursstart för mig på Berghs, jag ska gå en startkurs i illustration. Jag var väldigt nervös faktiskt, både över kursen och över att jag skulle hålla mig frisk till första tillfället!

Jag insjuknade inte och det var inte farligt.

Det var väldigt kul och lärorikt och vi har fått en mastig hemläxa till nästa tillfälle. En skiss/teckning om dagen.

Läraren jobbar mycket efter Betty Edwards metoder ur "Teckna med högra hjärnhalvan" precis som jag själv gör med deltagarna på mina bildkurser.

Ja, här har ni en skärmdump från Berghs Instagram, och är det inte jag som sitter där längst fram och ser glad ut? Jo, det är jag.

Men så här stor var inte klassen, det här är alla kvällskursare, i illustrationsgruppen var vi fyra deltagare. En riktig liten OBS-klass!

Och jag har hittills varit en flitig elev som gjort dagens läxa. Att rita av sin högra hand hållande en sax, med vänster hand. Jag är högerhänt, därav darrigheten.

Bra övning!

Den tar jag med mig till mina kursdeltagare på måndag, då jag själv håller bildkurs för barn på sportlovet.

Ovido - Quiz & Flashcards