Alla inlägg den 23 februari 2014

Av Mari Atterhög - 23 februari 2014 21:20

I morse packade jag och dottern en korg med frukost och tog med oss ner till ateljén. Där dukade vi upp en härlig frukostbuffe och åt i lugn och ro med vårsolen strålande in genom fönstren.

Det kändes mycket mer buffeaktigt än vad den här bilden förmedlar...

Och som av en händelse var min dagliga läxa att teckna av min frukost på olika sätt. Men när jag väl hade dukat upp ägg, smörgåsar och kaffe i ett vackert stilleben var jag alldeles för hungrig för att sitta och titta på godsakerna och teckna. Jag åt upp det mesta.

Kvar blev en halv kopp kaffe, ett halvätet ägg och en kaviarknäcke.

Sen åt jag upp det också, jag älskar frukost, jag kan äta frukost till frukost, lunch och middag utan problem!

Så till slut fick jag tänka mig en spartansk frukost med kaffe och ägg.

Jag jobbar vidare på både frukostätandet och frukosttecknandet i morgon.
Jag har ju nästan hela dagen på mig, till klockan fyra i alla fall, då är det dags för bildkurs!


Fortsättning följer...

Ovido - Quiz & Flashcards