Alla inlägg den 29 oktober 2013

Av Mari Atterhög - 29 oktober 2013 23:08

Jag har spenderat dagen i det förflutna, genom att gå igenom alla mina samlade teckningar och målningar genom åren.

Det var riktigt roligt och jag återupptäckte bilder som jag har glömt bort.

Jag hittade den här akvarellen som jag målat efter ett foto på mig (äldst) och mina systrar. Påminner om mina egna barn, vi var nog i samma ålder på fotot som mina barn är nu!

Jag var faktiskt inne i en Elsa Beskow period just då och målade många sockersöta barn och röda stugor.

Den här kastanjestudien var fin också tycker jag. Jag hade gjort flera träd och dess frukter. Väldigt pedagogiskt.

Den här bilden gjorde jag idag, det är en omarbetad bild ur en bilderbok som jag skrev för tio(!) år sedan. En bra bok faktiskt, men bilderna behöver göras om.

Ja, tänk så det kan bli.

Ovido - Quiz & Flashcards