Alla inlägg den 4 september 2013

Tid

Av Mari Atterhög - 4 september 2013 21:42

Jag köpte äntligen en ny klocka idag. Jag tycker om att ha en klocka på handleden, en analog klocka ska det vara med tydlig urtavla och visare. Jag vill se tiden som en "bild" på urtavlan.

En digital klocka med bara siffror fastnar inte i mitt medvetande på nåt vis.

Jag kan ta upp mobilen och stirra på siffrorna hur många gånger som helst utan att informationen går in.

Och jag är lärare i matematik...



Så började jag tänka på tid och googlade en massa olika fina ordspråk och citat om tiden. Här är några som jag tycker är relevanta:

Tiden läker alla sår.

I tidens trädgård spirar tröstens blommor.

Kommer tid kommer råd.

Tiden är den klokaste av alla rådgivare.

Ingen tid är som den nuvarande.

Skynda långsamt.

Den rätta tiden att koppla av är när man inte har tid.

Och så kommer jag att tänka på en låt som Lisa Nilsson sjunger "...långsamt leder också någonstans..."

Lite mindfulness är inte fel heller:

?De flesta människor lever sina liv i det förflutna eller i framtiden. Lev i nuet, det är det bästa sättet att förbereda sig för en framtida händelse? ? Deepak Chopra



Ovido - Quiz & Flashcards