Alla inlägg den 15 september 2013

Av Mari Atterhög - 15 september 2013 15:46

Varför har man sådana här på ett kalas?


Det är inte roligt. Så varför?

Av Mari Atterhög - 15 september 2013 00:09

Mina två äldsta barn hade idag ett skräckfyllt möte med en finne, en finne på min haka alltså.

Båda stirrade med ren och skär skräck på mig och dottern undrade:

- Mamma, vad har du på hakan!
- En finne, svarade jag helt odramatiskt.
- Den gör lite ont och sen försvinner den.
- Men var kommer den ifrån, frågar dottern, och båda två stirrar fortfarande helt galet på mig.

- Den bara kommer, svarar jag.

Sonen med skräck i rösten:
- Kan barn få såna?
- Nej, bara vuxna, svarar jag för att försöka lugna ner dom lite.

Sonen fortsätter stirra och säger hoppfullt:
- Kan bara tjejer få såna?
- Nej, pojkar också säger jag.

Med lite gråt i rösten fortsätter han:
- Jag vill inte bli vuxen!

Nej, det är inte lätt för de stackars curlade barnen att plötsligt möta den bistra verkligheten, i sitt eget hem dessutom.

jag besparar er en bild på finnen ifråga.

Den här bilden får istället symbolisera mina tre små skyddade barn. Så omhuldade i sitt trygga bo.

Ovido - Quiz & Flashcards