Alla inlägg den 9 november 2013

Av Mari Atterhög - 9 november 2013 21:28

Idag hade jag en dejt med min mellanson. Storasyster var på biodejt med sin gudmor och lillebror dejtade pappa på lite däckbytesbestyr.

Pojken min ville åka tåg, så vi tog tunnelbanan och sedan tvärbanan till Liljeholmen där vi besökte fruktparken.

Varför finns det inte fler fruktparker? Eller finns det fler fast jag har missat dom?

Det borde finnas många fruktparker eller liknande. Den är så fin! Även en riktigt grå novemberdag som denna lyser den upp tillvaron, både för att den är så färgglad och för att den inspirerar till lek.

Till och med jag lekte och jag såg fler föräldrar leka, fler än vad det brukar vara i parkerna tycker jag. Jag har tyvärr ingen statistik eller forskning på det men det vore en intressant undersökning att jämföra antal föräldrar som leker i fruktparken med en mer vanlig park. Nån som är sugen?

Jag glömde tyvärr mobilen hemma och kunde inte dokumentera, men jag hittade bilder på Wikipedia och familjekul.se.

Bananrutschkana!

Gunga på en apelsinklyfta gör man ju inte varje dag, men idag gjorde jag det.

Leka tittut och krypa runt i en vattenmelon, check!

Pärongömmor.

Fruktparken invigdes 1998 och lekskulpturerna heter "Sebastians lekfulla frukter" av Johan Ferner Ström.



Ovido - Quiz & Flashcards