Alla inlägg den 18 november 2013

Av Mari Atterhög - 18 november 2013 21:19

Min inställning är att december är julmånaden, det finns bara en julmånad. Så varken lussebullar, pepparkakor, julmust, glögg eller pynt slinker ner eller fram innan första advent.

Men lite pyssel kan man ju inte tacka nej till, speciellt inte när barnen kommer med sina stora, bruna rådjursögon och ber så snällt.

Så idag gick startskottet för julpysslandet.

BRIO hunden var väl inte en del i pysslet men ville tydligen vara med.

Vi knåpade ihop tre små tomtar, ett färdigt kit från Panduro från förra året som jag grävde fram ur gömmorna.


Julkort.

Och ett till julkort.

Jaja, snart står jag väl och bakar lussebullar fast det bara är november.

I dag damp det ner ett tjockt, stort härligt kuvert i brevlådan. Det var från min klass i skolan. Jag har inte jobbat på några veckor så de ville krya på mig. Gullungar.

Det blir väldigt roliga brev när det är sjuåringar som skriver. Min favorit är nog "Klia på dig!"

Det värmde mitt sargade lärarhjärta!

Ovido - Quiz & Flashcards