Alla inlägg den 15 november 2013

Av Mari Atterhög - 15 november 2013 14:42

Det blev inte lika färgglatt idag som jag trodde, mer svartvitt.

Jag har tydligen inspirerats av min dotters intresse för pingviner just nu.

Hon samlar på gosedjurspingviner, såklart, lånar böcker, äter pingvinflingor till frukost etc.

Och jag har börjat rita och måla pingviner, vilket inte är så konstigt det är ju faktiskt en fågel, mitt område alltså.

Här är skissen...


...som jag målade vidare på idag med de nya färgerna. Fast jag behövde ju inte använda så många färger.

De tre pingvinungarna symboliserar förstås mina barn. Storasyster i täten med lillebrorsorna i släptåg.

Jag gjorde i alla fall en färgkarta till min nya färglåda så jag fick ändå känna lite på färgerna. Kändes mycket bra!

Ovido - Quiz & Flashcards