Alla inlägg den 19 november 2013

Av Mari Atterhög - 19 november 2013 16:02

Det är nog det jag har drabbats av. Min egen självställda diagnos som jag baserar på de senaste dagarnas acceleration av fågelmålningar.

Det kan ha att göra med att jag fått en beställning på en fågeltavla. Kul!

Beställaren kom med en rolig idé, hon ville ha sin familj som fåglar på en gren. Ungefär som min pingvinbild med mina tre barn. Jag gillar det!

Då kom jag på en annan idé, att måla fåglar som i naturen oftast inte förekommer tillsammans. På den här bilden skulle väl Hökugglan i verkligheten sitta med den lilla söta blåmesen i munnen, men på min bild är de bästa kompisar, jag tror att bilden ska heta BFF.

Jag ska utveckla konceptet.



Kungsfågeln och nötväckan skulle kunna vara kompisar även i verkligheten.

Tack för att ni läser!

Ovido - Quiz & Flashcards