Alla inlägg den 1 december 2013

Av Mari Atterhög - 1 december 2013 20:26

Hela året har jag i hemlighet längtat på årets adventskalender. Nej, inte TV-kalendern, inte den hemsydda kalendern, inte radio kalendern eller chokladkalender heller. Utan den mest kommersiella och plastiga kalender man kan tänka sig, nämligen LEGO kalendern!

I år har dottern LEGO Friends kalendern, bredvid står förra årets LEGO Star Wars kalender som sparats hela året.

Mellansonen fick en LEGO city i år också.

För några år sedan tyckte jag att det var ett fruktansvärt påhitt och jag undrade hur folk kunde köpa så dyra adventskalendrar etc etc...

Nu har jag köpt tre stycken i år och jag tycker nog, om möjligt att det är ännu roligare än barnen!

Ha ha på mig själv.

Lillebror fick en muminkalender istället, en muminfigur varje dag, vilken lycka! I alla fall för mig.

Nej, nu är det dags att sova så att det snabbt blir morgon och ny lucköppning!

Ovido - Quiz & Flashcards