Alla inlägg den 7 december 2013

Av Mari Atterhög - 7 december 2013 21:21

Del två i Retrolovers och Candys Julutmaning, julgodis!


Äntligen fick jag till en liten baksession idag och jag hade två små pojkar till min hjälp. Lillebror och mellanbror, storasyster bakade i lugn och ro hemma hos farmor och farfar istället.


 


Det är något alldeles speciellt med en purfärsk lussebulle, dom ska verkligen ätas så fort som möjligt!

I min kokbok stod det att förr (när det nu var?) bakade man såkakor och sparade till vårsådden. Hur sparade man dom kakorna undrar jag? Det måste ha varit som en stor saffransskorpa vid det laget om den inte möglat eller blivit uppäten av små möss. 


 


Färska ska det vara!


Men i julgodisväg är rocky road min favorit, sedan förra året. Då gjorde jag  Leilas rocky road med nötter, dumlekola, marshmallows och mörk choklad. Mmmmmm...



 


Det gör jag definitivt om i år, snart får det nog bli.


Nu ska jag passa på att äta några färska lussekatter, imorgon kan det vara för sent!



Ovido - Quiz & Flashcards