Alla inlägg den 25 december 2013

Av Mari Atterhög - 25 december 2013 16:22

Hoppas att ni alla hade en fin jul igår. Hos oss var det full rulle hela dagen.

Från öppning av klappar i strumpan i ottan till sen kväll. Och mycket mat han vi äta!

Julfrukost.

Dopp i grytan.

Och julbord enligt konstens alla regler.

Och fina klappar till alla. Mina finaste var av porslin.

Koka blå och Prunus.

Och finaste Tärnan av Paul Hoff Gustavsberg.

Och hur gick det nu med ljusstaken, vänskapsknuten, blev den putsad till jul?

Både ja och nej. Det visade sig att jag hade köpt metallputs, inte silverputs. Och det vågade jag inte använda på silver.

Så jag googlade och läste att man kan putsa silver med ketchup. Jag testade och det blev aningen bättre, men inte helt tillfredsställande ändå.

Så både ja och nej.

God fortsättning!

Ovido - Quiz & Flashcards