Alla inlägg den 26 december 2013

Av Mari Atterhög - 26 december 2013 16:49

Idag har jag hållt mig i köket och stuvat runt i skåp och hyllor. Bytt saker i hyllan och skruvat av en kökslucka för att få lite nya retrostilleben att vila ögonen på.

Här kommer några före och efter bilder.

Före: Min samling med plastburkar av märket Gunda, och lite annat jox i en salig röra.

Efter: Hyllan hyser nu rum för mina kaffe och te koppar, de gröna är Primeur och den gula kaffekoppen och gräddsnipan heter Primula och sockerskålen och gräddsnipan med plommon på heter Prunus. Alla är från Gustavsberg och är formgivna av Stig Lindberg. Fint ska det va!


Mina fina Gundaburkar fick flytta till ett köksskåp, men jag vill inte gömma undan dom så jag skruvade bort luckan. Blev riktigt fint tycker jag! Och den rutiga brödburken från Ira, en julklapp från min mormor, passade perfekt!

Barnen passade på att käka upp pepparkakshuset under tiden. Så nu är dom väl genomsnälla?

Ovido - Quiz & Flashcards