Alla inlägg den 11 december 2013

Av Mari Atterhög - 11 december 2013 22:24

Årets första glögg har avnjutits ikväll i min enkla boning. Jag har emellertid druckit både vin chaud, som min granne kokade ihop till första advent, och Gluhwein med pepparkakor och ädelost till andra advent. Så det har inte gått någon glöggnöd på mig.

Både vin chaud och Gluhwein var gott, kryddigt som glögg men inte lika sött. Nu gillar ju jag sött så glöggen ligger nog i topp på min lista ändå.

Ikväll testade vi Äppelmustglögg som jag fått i present. God, men jag föredrar "vanlig" glögg.
Varm, söt och juldoftande med mycket russin och mandlar i.

Och helst i en lite rejäl kopp, inte en pyttemugg. Därför använde jag gamla fina kaffekoppar som jag har fått av min mormor. Fina och vinterblåa.

Gröna vereco skålar till mandlar och russin.

Gul glasskål till nötter.

Nu väntar luciafirande i dagarna två. Tösabiten lussar imorgon i skolan och pojkungarna på fredag med förskolan!

Del 3 i retrolovers och candys julutmaning.

Ovido - Quiz & Flashcards