Alla inlägg under november 2013

Av Mari Atterhög - 8 november 2013 23:05

Så här i sista stund tänkte jag bjuda på en liten utställning av dagens produktion. Det blir både naivistiskt, koloristiskt och en aning vetenskapligt. Jag jobbar på bredden kan man säga.

Luta er tillbaka och njut! (Lite ironi)

Naivistiska grisstudier, det här är inte den vetenskapliga alltså.

Mer gris.

Koloristisk.

Nyttig.

Pilfink, Passer montanus, vetenskaplig skiss.

Sånglärka, Alauda arvensis, vetenskaplig skiss.

Av Mari Atterhög - 7 november 2013 16:13

Det är ju inte riktigt säsong för den nu, gullvivan alltså. Vårens första som namnet antyder. Ett tag kvar tills dess.

Men jag hämtade ändå hem ett paket på posten idag full med gula Primula.
Dock inte blommor utan Stig Lindbergs servis Primula.

Fem fina djupa tallrikar med rätt färg, form och storlek. En till varje familjemedlem.

Jag har redan testat den med yoghurt och honung funkade jättebra och smakade ovanligt gott.

Ännu ett traderafynd i vårt hem, tänk att kunna gå på loppis hemma. Härligt men farligt!

Och den gula björken utanför köket matchar tallrikarna perfekt, ett tag till.

Av Mari Atterhög - 5 november 2013 17:59

Grå himmel, kala träd, regn, rusk och mörker.

Men den som söker den finner, och idag fann jag färgerna i skogen.

Barren är gröna, mossan är grön, tallens stam orangeröd och ormbunkarna är vackert roströda!

Glödande rött.

Skönt grönt.

Och guld!

Ovido - Quiz & Flashcards