Alla inlägg den 3 augusti 2013

Av Mari Atterhög - 3 augusti 2013 22:58

Det har varit en dag med återbruk på olika sätt. När vi kom hem från Mulle Meck hängde vi hemma. Medan barnen fortsatte med gatukonsten passade jag på att klä en kartong med ett gammalt påslakan. Vi köpte en grillhink igår som kom i en lagom stor kartong som jag kände att jag ville ta vara på. Jag rotade i tyglådorna och fann ett uttjänt barnlakan. Allt som behövdes var: kartong, sax, tyg och hobbylim.

Vips återbruk av kartong!

Inte så illa faktiskt.

Sedan tog jag en sväng ner till kvarterets återvinningsrum där det finns en fantastisk återbrukshylla där man kan hitta allt möjligt. Och visst hittade jag nåt...

...en rolig galge...

...en osthyvel.

Och den fina karotten fick följa med hem till oss för några veckor sedan.

Min dotter hittade en fullt fungerande kontorsstol förra veckan som jag inte tyckte var så fin men hon älskar den!

Dagens andra billiga nöje.

Sedan blev det KAOS men det är en annan historia.

Av Mari Atterhög - 3 augusti 2013 12:19

När barnen vill till "nåt som är som Junibacken" är Mulle Meck Parken i Järvastaden ett hett tips! Speciellt en solig dag som idag när alla andra är på stranden. Då har barnen parken nästan för sig själva!

Ett annat stort plus är att det är gratis och alltid öppet. Perfekt när semesterkassan tryter.

Mycket välgjort och påhittigt, kul för vuxna också att titta på alla skrotbyggen. Kreativitet på hög nivå!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards