Alla inlägg den 27 augusti 2013

Av Mari Atterhög - 27 augusti 2013 21:45

Det är nåt speciellt med flugsvampar. Fast dom är giftiga är de väldigt idylliska och omåttligt populära i illustrationer och inredning. Och jag är helt med på det, dom är ju så vackra och dekorativa.

Förra sommaren gjorde vi en sagostig på sommarstället. Och det mest självklara inslaget blev just flugsvampar. Enkelt och väldigt effektfullt.

Vi samlade stenar på stranden som vi målade med överbliven färg. Vips! Fullt med flugsvamp.

Några långa spetsiga stenar blev tomteluvor.


Paddans hus.


Skylten vid entrén, med en flugsvamp såklart.


Flugsvamparna har även börjat ploppa upp hemma...

Här har jag med decoupage limmat servetter på barnens säng och sänglåda.


I sann svamp-anda lade jag nyss ett bud på dessa supersöta ljusstakar. Perfekta för att lysa upp i höstmörkret!

Och någon gång i framtiden ska jag göra flugsvamphattar till hela min klass, tänk så sött! Ā la Tomtebobarnen...

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards