Alla inlägg den 23 augusti 2013

Av Mari Atterhög - 23 augusti 2013 21:06

Jag har löst energiproblemet. Då menar jag mänsklig energi, att man ska orka allt. Inte det riktiga energiproblemet med olja och elektricitet. Tyvärr.

När man har tre energiska barn hemma och 29 energiska barn på jobbet och höstsnuva och livet i allmänhet är det helt naturligt att energin ibland tar slut.

Men nu har jag som sagt löst det. Tror jag, jag har inte praktiserat det än. Men ungefär såhär går det till. Jag ska bli en energitjuv, och jag ska göra som Robin Hood. Ta från de som har mest, barnen, och ge till den som har minst, jag!



Jag ska försöka vara extra mottaglig när jag känner att barnen sänder ut energi i form av kram, puss, gos och skratt. Suga i mig. Istället för att låta barnen suga ur mig, så att säga.

Tjuva, tjuva, tjuva.

Jag tror att det kan fungera om jag är fokuserad, prova ni också!

Kanske behöver jag också ett energigivande gult plagg? Ska leta på loppis på söndag.

Trevligt filosoferande på er!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards