Alla inlägg den 28 augusti 2013

Av Mari Atterhög - 28 augusti 2013 20:02

I går skulle min dotters bästa kompis sova över hos oss. Men när kvällen väl närmade sig ändrade hon sig och ville hem. Så kan det ju vara.

Min dotter blev ändå lite ledsen och i sin ensamhet i sitt rum skrev hon i sin skrivbok.

Nu idag läste hon upp för mig vad hon hade skrivit och det var så fint, en dikt.

Jag har fått hennes tillstånd att publicera den här på bloggen.

"Du och jag vi lever tillsammans.
Men du vill inte sova över hos mig. Det tycker jag är tråkigt.
Förlåt min vän."

Och av en händelse skrev barnen i min klass dikter idag.

Jag-dikter.

Dom lät ungefär såhär:

"Jag är modig.
Jag är smart.
Jag är stark.
Jag är varm.
Jag är svettig.
Jag är Sigge."

"Jag är smart.
Jag är tuff.
Jag är smidig.
Jag är modig.
Jag är tuff.
Jag är Signe.

Fina dom också tycker jag.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards